Lide v dnešní  době šílí po vitamínu D, protože se dočetli, že pomáhá proti koronaviru. Vlastně ani nevím, kde jsem to četl poprvé, ale také jsem si toho všiml. Jisté je, že v lékárnách je ho nedostatek, stále je vyprodán. Mám takový pocit, že si ho lidé kupují do foroty, jako na jaře bedny špaget a fazolí. Můj závěr byl, že je důležité se o hladinu vitamínu D starat nejen v době kovidu, ale stále.

Antioxidant

Stejně tak je tomu i s vitamínem E, možná to platí ještě více. Je to totiž nejdůležitější antioxidant, který máme k dispozici. Antioxidant je taková látka, která chrání náš organismus proti oxidaci a volným radikálům. Jednoduše řečeno, je to prevence rakoviny.

Vitamín E je stejně jako D rozpustný v tucích. Jedná se o specifické mikroživiny, které jsou účinné ve velmi malých množstvích, přesto jejich příjem je bezpodmínečně nutný k dobrému zdraví, možná i k přežití. Zrovna Vitamín E je případ, kdy jeho příjem z běžné stravy je nedostatečný. 



Jeho nedostatek se neprojeví okamžitě, ale postupně se projeví na zdraví a kvalitě života. Příznaky nedostatku vitamínu E jsou pigmentace, anémie, svalová dystrofie a cévní problémy.

Zdroje

Zdrojů dostatku vitamínu E nemáme přehršel.   Přirozenými zdroji vitamínu E jsou pšeničné klíčky, olivy, sójový olej, semena, ořechy, zrna, zelená listová zelenina, vaječné žloutky a celozrnné obiloviny (ovesné vločky, rýže natural apod.). Arašídy například obsahují 30 mg/100 g. Olej z pšeničných klíčků může obsahovat až 420 mg/100 gramů.

Denní potřeba vitamínu E je 50 IU (mezinárodních jednotek), t.j. cca 30-40 mg.

Co všechno nám ovlivňuje dostatek či nedostatek Vitamínu E:

  • prevence rakoviny
  • prevence kardiovaskulárních chorob
  • zpomaluje stárnutí
  • pomáhá při artritidě (ta začíná v každého, ano přátelé u každého, ve věku cca 25 let)
  • prevence šedého zákalu
  • stimuluje růst vlasů
  • pomáhá při otěhotnění (to je pro naší věkovou skupinu spíše varování)
  • prevence a léčení křečových žil

Myslím, že výčet toho, čím nám vitamín E pomáhá je dostatečným argumentem k tomu, abychom o jeho hladinu v našem těle pečovali. s ohledem na to, že není toxický, jeho mírný přebytek nám neuškodí. Jeho doplnění ve formě tabletek tedy můžeme jenom doporučit. 

Přeji Vám hodně zdraví.

Jak hodnotíte tento příspěvek?

Klikněte na hvězdičky a ohodnoťte!

Průměrné hodnocení 0 / 5. Hodnotilo: 0

Zatím žádné hodnocení! Buďte první, kdo ohodnotí tento příspěvek.

Okomentujte příspěvek



Nejlépe hodnocené příspěvky

Nejnovější komentáře k příspěvkům

UVÍZLI JSME V SÍTÍCH :-)

Zdá se, že jsou tam už na něj připravení. 👍🏼😀
Zdá se, že jsou tam už na něj připravení. 👍🏼😀
před 1 měsícem
View on Instagram |
1/4
Pecka! Děkujeme a gratulujeme! 👍🏼😀 Nakone jsme to #SPOLU dokázali! #TaktoANO
Pecka! Děkujeme a gratulujeme! 👍🏼😀 Nakone jsme to #SPOLU dokázali! #TaktoANO
před 2 měsíci
View on Instagram |
2/4
Pražské primátorky 2021 #prazskeprimatorky
Pražské primátorky 2021 #prazskeprimatorky
před 3 měsíci
View on Instagram |
3/4
Steak tartare with truffle mousse. Delicious! 👍🏼 #slovenia #visitslovenia #isola #muzemedoporucit
Steak tartare with truffle mousse. Delicious! 👍🏼 #slovenia #visitslovenia #isola #muzemedoporucit
před 5 měsíci
View on Instagram |
4/4


To, co se dnes zdá být jako tragédie nebo ztráta, se zítra jeví úplně jinak. Většinou zjistíme, že je to nový začátek nebo minimálně šance. Jde o to, dát sám(a) sobě šanci.
— Pavel Pulkráb

Copyright 2021 Fine50 © All Rights Reserved