Ceviche - pochoutka z Jižní Ameriky

V minulém článku o zvláštní tresce Skrei jsem Vám slíbil, že dodám jeden speciální recept, který se k ní vztahuje. I když ceviche (čti: seviše) pochází z Jižní Ameriky a tam se ke skrei dostanou jen ztěží, snažím se dát dohromady to nejlepší. Jedná se o velmi zdravé, lehké a vyvážené jídlo. Pokud se podívám na seznam ingrediencí, jedná se o kvintesenci zdravého jídla.

Ceviche je pokrm ze syrových ryb, které byly “uvařeny” v kyselině. Trochu tu větu zjemním. Bělomasé (treska, halibut, skrei, mořský vlk) ryby se krátce marinují ve šťávě z limetky, citronu nebo pomeranče. Hned mě napadlo, že příště ceviche vyzkouším marinovat v grepové šťávě. Existují i recepty z lososa nebo tuňáka, krevet). Během marinování dojde k denaturaci bílkovin. Pozor, je nutné použít opravdu čerstvé ryby, protože během marinování nedojde k likvidaci případných choroboplodných zárodků, jako při tepelné úpravě.  

Takže ingredience na moje ceviche (cca 4 porce):



  • 500 gr. ryby (viz výše)
  • 4-5 limet nebo 3-4 citrony nebo kombinace
  • 1 větší červená cibule nakrájená na jemná kolečka
  • 1 menší červená chilli paprička nasekaná nadrobno
  • 50 - 70 gr. černých oliv na řecký způsob, vypeckovaných, nakrájených nahrubo
  • 150-170 gr. cherry rajčátek nakrájených nadrobno, bez šťávy a semen
  • Koriandr nebo máta dle chuti
  • Polévková lžíce třtinového cukru
  • Sůl dle chuti
  • Mletý pepř (není nutný)
  • Olivový olej (ten je naprosto zásadní)

Postup:

  1. Rybu nakrájíme na kousky cca 1,5 x 1,5 cm. Dáme do skleněné, nebo nerezové nádoby (NE plastové), zalijeme vymačkanou šťávou z citrusů, polovinou na kolečka nakrájené cibule a polovinou najemno nakrájené chilli papričky a dáme na cca 1,5 hodiny do lednice. Můžete nakládat i bez cibule a chilli. Je nutné, aby ryba bylo kompletně ponořená.
  2. Po cca 1,5 hodině vyndáme z lednice, šťávu z ryby vylijeme a necháme rybu na cedníku okapat. Nemyjeme, neproplachujeme.
  3. Ve skleněné nebo nerezové míse smícháme všechny ingredience a necháme cca 15 minut spojit chutě. Cukr, sůl a chilli potřebují čas. 
  4. Znovu zamícháme a podáváme. Ozdobíme několika plátky cibule a lístky koriandru nebo máty, případně klínky limety. 
  5. Co se týče příloh, možností je více. Opečený toast, tortilla, nachos. Pokud chcete být opravdu “jihoamericanos” opečte si batáty nebo zelený banán (tuším,  že se mu říká plantain).

Dobrou chuť.

Jak hodnotíte tento příspěvek?

Klikněte na hvězdičky a ohodnoťte!

Průměrné hodnocení 4.5 / 5. Hodnotilo: 4

Zatím žádné hodnocení! Buďte první, kdo ohodnotí tento příspěvek.

Okomentujte příspěvek



Thelma von Dodo

Před 9 měsíci

Mňam, hned to, Pavle, zkusím.
Jste prostě "gurmet".
Thelma

Nejlépe hodnocené příspěvky

Nejnovější komentáře k příspěvkům

UVÍZLI JSME V SÍTÍCH :-)

Zdá se, že jsou tam už na něj připravení. 👍🏼😀
Zdá se, že jsou tam už na něj připravení. 👍🏼😀
před 1 měsícem
View on Instagram |
1/4
Pecka! Děkujeme a gratulujeme! 👍🏼😀 Nakone jsme to #SPOLU dokázali! #TaktoANO
Pecka! Děkujeme a gratulujeme! 👍🏼😀 Nakone jsme to #SPOLU dokázali! #TaktoANO
před 2 měsíci
View on Instagram |
2/4
Pražské primátorky 2021 #prazskeprimatorky
Pražské primátorky 2021 #prazskeprimatorky
před 3 měsíci
View on Instagram |
3/4
Steak tartare with truffle mousse. Delicious! 👍🏼 #slovenia #visitslovenia #isola #muzemedoporucit
Steak tartare with truffle mousse. Delicious! 👍🏼 #slovenia #visitslovenia #isola #muzemedoporucit
před 5 měsíci
View on Instagram |
4/4


To, co se dnes zdá být jako tragédie nebo ztráta, se zítra jeví úplně jinak. Většinou zjistíme, že je to nový začátek nebo minimálně šance. Jde o to, dát sám(a) sobě šanci.
— Pavel Pulkráb

Copyright 2021 Fine50 © All Rights Reserved