Ze všech stran slyšíme, jak je pohyb pro tělo (i pro ducha) důležitý. Prakticky ale neslyšíme nic o udržování flexibility, tedy pružnosti těla.  Udržovat páteř, ramena a kyčelní klouby pružné a pohyblivé a svaly pružné po celý život je pro kvalitu života zcela zásadní nejen proto, že vám to pomůže lépe vypadat, ale také vám to jistě pomůže cítit se lépe a lépe provádět každodenní úkoly a vše co souvisí s každodenní provozem, bez zvýšené námahy. Zesílené svaly se také musí natáhnout, aby se předešlo riziku bolesti, natažení a jiných možných zranění.

Flexibilita znamená schopnost vašeho těla pohybovat se pohodlně v různých pohybech a směrech. I lidé, kteří jsou aerobně velmi fit, pravidelně cvičí a mají vyvinutou muskulaturu, mají i dostatečnou sílu, mohou a velmi často mívají  velmi špatnou úroveň flexibility kloubů a těla obecně. 

Výhody zvýšení flexibility těla, ohodnotíme úplně každý.



Zvýšení flexibility

Většina dětí je přirozeně flexibilní – postupem věku, díky nedostatečnému pohybu a použití jsou naše těla nepružná. Někteří lidé jsou přirozeně flexibilnější než jiní. Ženy jsou většinou pružnější než muži a každý z nás má části těla, které jsou méně flexibilní než ty ostatní části.

Chceme-li zvýšit flexibilitu svého těla, musíte pravidelně nejen cvičit, hýbat se , ale i protahovat. Některé sporty a aktivity (např. jóga, plavání, tanec) nás přirozeně zapojí do protažení částí nebo celého těla. Pravidelné protahování je potřeba zařadit do našich denních rituálů. Většina z nás je méně flexibilní, než si myslíme. Navíc naprostá většina z nás trpí sedavým způsobem života a zvednutí se ze židle, když jdeme domů rozhodně k udržení pružnosti těla nestačí.

Výhody

Řekněme si některé výhody, které nám pravidelné zvyšování flexibility těla a kloubů přinese. Následující seznam rozhodně není úplný!!!

  • Zmírnění menších bolestí. Některé mohou úplně zmizet.
  • Relaxace. Jste-li v tenzi nebo nervózní, je dobrým způsobem relaxace krátké aerobní cvičení s protažením a hlubokých dýcháním.
  • Velmi pomalé protažení těla před spánkem zlepší jeho kvalitu.
  • Budete lépe vypadat! Protahování prodlužuje napjaté a ztuhlé svaly a může vést k vylepšení celkovému vzhledu.
  • Usnadníte si běžné každodenních činností (něco Vám upadne Vy to musíte zvednout, musíte někam dosáhnout, oblékání, apod.).
  • Zamezení svalové ztuhlosti. Protahování prováděné po cvičení s tonizací zabraňuje ztuhnutí a namožení zatěžovaných svalů následující den.
  • Zlepšení držení těla. Mnoho chyb v držení těla je způsobeno zkrácenými svaly. Ty je třeba protahovat. Zkrácené svaly způsobují např. kulatá záda, předkloněná ramena, vychýlení dozadu kvůli ztuhlým a zkráceným flexorům kyčle, předklon při ztuhlé bederní páteři.
  • Flexibilní a protažené klouby a tělo obecně Vám přinese i mnoho potěšení. Zlepší se Vám výkon nejen v práci, ale při mnoha příjemnějších činnostech, jako třeba při tanci, sportu a sexu.

Nepochybně každý doplní do seznamu pozitiv mnoho dalších příkladů ze svého života.Přeji příjemné protažení.

Jak hodnotíte tento příspěvek?

Klikněte na hvězdičky a ohodnoťte!

Průměrné hodnocení 3.5 / 5. Hodnotilo: 4

Zatím žádné hodnocení! Buďte první, kdo ohodnotí tento příspěvek.

Okomentujte příspěvek



Nejlépe hodnocené příspěvky

UVÍZLI JSME V SÍTÍCH :-)



To, co se dnes zdá být jako tragédie nebo ztráta, se zítra jeví úplně jinak. Většinou zjistíme, že je to nový začátek nebo minimálně šance. Jde o to, dát sám(a) sobě šanci.
— Pavel Pulkráb

Copyright 2021 Fine50 © All Rights Reserved