11 potravin pro mladistvý vzhled

Samozřejmě. Člověk by měl jíst především kvalitní, pestrou, lokální, vyváženou stravu s důrazem na správný poměr všech živin. Pojďme si v tomto a dalších článcích rozebrat některé druhy potravin detailněji a zdůraznit jejich účinky na lidské tělo a jeho zdraví. 



Dnes se zaměříme na to, které potraviny mají přímý vliv na náš vzhled.

1. Voda

Pijte 1,5-2 litry vody denně, aby pokožka byla hydratovaná a vypadala mladistvě. Voda také pracuje s vlákninou a podporuje dobré trávení, což vede ke zdravě vypadající pokožce.

Protože kofein je mírně diuretický stejně jako větší množství alkoholu, vynechte alkohol a snižte příjem kávy a čaje (kromě bylinných, bílých nebo zelených) na pár šálků denně.

2. Zelený čaj

Zelené a bílé čaje jsou bohaté na antioxidanty, které pomáhají chránit tělo před volnými radikály – což jsou nestabilní molekuly, které se váží na buňky a způsobují poškození, včetně urychlení stárnutí kůže. Zároveň samozřejmě pomáhají hydrataci těla, stejně jako voda.

3. Mušle

Měkkýši, jako jsou ústřice a krevety, jsou bohaté na zinek, což je rozhodující pro výrobu enzymů, které pomáhají pokožce udržovat zásobu kolagenu, a na měď, která pomáhá vytvářet kolagen a elastin.

Výzkumy ukazují, že poškození volnými radikály je jednou z hlavních příčin předčasného stárnutí tkání, zejména kůže. Konzumací jakýchkoli mořských plodů neuděláte chybu.

4. Jahody

Jahody jsou bohaté na vitamín C a bioflavonoidy.

Oba pomáhají chránit stěny jemných kapilár v horních vrstvách kůže a zpožďují viditelnost žilek podobných vláknům, které často přicházejí s věkem.

Mezitím mohou jahody také snížit riziko srdečních chorob, pomoci vašemu tělu produkovat hormony štěstí a zajistit bělejší zuby.

5. Mrkev

Mrkev je plná antioxidantu beta-karotenu, který tělo přeměňuje na vitamín A.

Po požití se beta-karoten hromadí v tukových vrstvách naší kůže a odvádí škodlivé a stárnoucí ultrafialové záření. Pamatujete, jak Vám maminka říkala, že je důležité papat mrkev, abychom měli zdravé oči. Mrkev pomáhá nejenom jim.

6. Švestky

Švestky (a všechna fialová ovoce) jsou plná živin proti stárnutí, které udržují stěny kapilár (malé krevní cévy) v pokožce silné a zajišťují tak dobrou zásobu krve a kyslíku. 

Tipy:

Pokud budete jíst hodně cukru, ten reaguje s kolagenem v pokožce a způsobuje ztrátu její flexibility.  To zase ovlivňuje kožní pigment melanin a způsobuje, že se u vás vytvoří hnědé skvrny (nechci použít slovo stařecké skvrny).

7. Libové steaky

Libové steaky, stejně jako tučné ryby, jsou skvělým zdrojem bílkovin pro obnovu kůže a všech ostatních buněk v těle. Je také skvělým zdrojem železa, minerálu, který je nezbytný pro přenos kyslíku do buněk. 

Tipy:

Pokud jste plní energie, budete se cítit a vypadat mladší.

Snažte se udržovat stravu založenou na potravinách s nízkým a středním GI (Glykemický index), které pomáhají udržovat stálou hladinu cukru v krvi a zabraňují energetickým propadům.

8. Tučné ryby

Tučné ryby, jako je losos nebo makrela, jsou bohaté na Omega 3 mastné kyseliny, které snižují sklon k vysoušení pokožky. Ryby jsou také plné bílkovin, které jsou nezbytné pro neustálé vytváření a opravy kožních buněk. 

Tipy:

Pro stavbu a udržování všech buněk v těle, zejména buněk v kůži, potřebujete mít ve vaší stravě kvalitní tuk.

Bez tuku se buněčné stěny kůže rozpadají, takže jejich tekutiny odcházejí, což vede k dehydrataci a suché pokožce. Ale nepřehánějte to – stačí málo kvalitního olivového oleje na salát.

9. Para ořechy

Nejen para ořechy, ale ořechy obecně jsou bohaté na minerál selen, který je zásadní pro výrobu antioxidantu nazývaného glutathionperoxidáza – která pomáhá chránit pokožku před slunečními paprsky ultrafialového záření, které jsou hlavní příčinou suché pokožky a vrásek. Obsahují také aminokyselinu L-arginin, která podporuje syntézu proteinů, což je dobré pro zdravé vlasy, kůži a nehty. Ale opět pozor!!! Skvěle chutnají, jsou zdravé, ale pořádně tučné.

10. Avokádo

Důvodem, proč je dobré si alespoň občas tohle ovoce dát, je fakt, že je jednou z nejzdravějších potravin naší planety. Obsahuje 20 vitamínů a minerálů, také poměrně hodně tuků, ale velmi zdravých a tak je vhodné v přiměřeném množství i při redukci hmotnosti. Právem je považováno za superpotravinu.

11. Olivový olej

Obsahuje velké množstvívitaminu E, betakarotenu, vápníku, železa a antioxidantůa je výborně stravitelný, což ho předurčuje jako ideální olej pro děti i starší osoby. Ódy na olivový olej pějí dermatologové a vlastně vůbec každý, kdo ho někdy zkusil na vlastní kůži. Olivový olej má úžasné zklidňující schopnosti a skvěle regeneruje například sluncem popálenou kůži.

Tipy na závěr:

Potraviny bohaté na vlákninu vám pomáhají cítit se příjemně a spokojeně a způsobují delší pocit plnosti, takže máte menší sklon k přejídání se.

Nejen to, ale všechny potraviny bohaté na vlákninu, jako třeba luštěniny, zelenina a ovoce, jsou plné vitamínů, minerálů a antioxidantů, které pomáhají udržovat optimální produkci kolagenu a elastinu, dvou proteinů, které udržují pokožku vláčnou, jemnou a mladou. Antioxidanty také chrání pokožku před ultrafialovými paprsky před sluncem, které mohou mít škodlivé účinky na stárnutí.

  • Dlaší články autora
Pavel Pulkráb

Pavel je jedním z otců zakladatelů tohoto webu. Rozhodl se, že zúročí své zkušenosti a pokusí se pomoci lidem v situacích, které je zaskočily nepřipravené. Rád říká, že je asi nejstarším člověkem v Čechách, který založil start-up. Již několik let se úspěšně věnuje vlastnímu podnikání v oblasti správy majetku a kryptoměn. Mentoruje projekty a managery. Zjistil, že život v 50+ ho překvapivě baví víc než dřív.

follow me

Jak hodnotíte tento příspěvek?

Klikněte na hvězdičky a ohodnoťte!

Průměrné hodnocení 4.3 / 5. Hodnotilo: 3

Zatím žádné hodnocení! Buďte první, kdo ohodnotí tento příspěvek.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *