Jak se připravit na druhou vlnu koronaviru?

Naštěstí už se ve zprávách začínají objevovat i jiné informace než jen o tom, kolik se nakazilo a kolik zemřelo lidí na korovavirus.

Nemohu se ale zbavit dojmu, že někdo snaží udržovat paniku na "stálé provozní úrovni" a často se hovoří o 2. vlně nákazy korovavirem, která přijde na podzim společně s pravidelně se opakující chřipkové epidemii. Přiznávám se, že podobným zprávám nevěnuji pozornost, abych se zbytečně nestresovat, ale prostě se tomu nedá vyhnout. Tak jsem začal přemýšlet, jako se na tuto druhou vlnu alespoň trochu připravit.

Imunita



Základními typy, jak posílit imunitu jsou obsaženy v mnoha předešlých článcích, ale vyberu z nich ty nejzákladnější, kterými bychom se měli řídit:

Pestrá strava - jsme p předcích všežravci a tak bychom se toho měli držet.  Vyhněte se nadměrné hlavně konzumaci jednoduchých cukrů, které negativně ovlivňují schopnost bílých krvinek pohlcovat škodlivé bakterie. S cukrem taky souvisí i nadměrný příjem „nezdravých“ tuků, především v podobě ztužených rostlinných olejů jako jsou např. oplatky, sušenky, různé dezerty nebo trvanlivé pečivo. Zvyšme  podíl ovoce a zeleniny, které nastartují váš imunitní systém, a on vás bude za odměnu chránit tak, jak má. Když víte, že přísun zdravých potravin je omezený, sáhněte po vitamínech, které posílí imunitu. Použijme rad, které dávají lékaři na jaře, jak předejít jarní únavě.

Vitamíny - Užíváme je v případě, kdy příjem běžné stravy během dne nepokrývá příjem důležitých vitamínů a minerálu a hrozí proto jejich nedostatek v těle. Nejdůležitější pro správné fungováni imunity je osvědčený vitamin C, nejlépe v kombinaci se selenem a zinkem. Důležitý pro imunitní procesy je i vitamín A, který je účinný antioxidant.

Probiotikatělu prospěšné živé bakterie mléčného kvašení jako jsou laktobacily, bifibakterie, obsažené např. v kefíru. Příznivě ovlivňují stav střevní mikroflóry v tlustém střevě, což je jeden z nejdůležitějších imunitních orgánů v lidském těle. Starají se o to, aby v trávicím traktu nepřežívaly patogenní mikroorganismy, a zvyšují tak obranyschopnost organizmu.

Méně stresu, více spánku - jak víme, tak příliš mnoho stresu neprospívá ani tlu ani duši. Dlouhotrvající stres vede k vysilování organizmu a jeho větší náchylnosti k nemocem. Pokud se k tmu přidá nedostatek spánku, Vaše tělo se nachází v obzvláště nevýhodné situaci.

Pohyb - o pravidelném pohybu jsme napsali již několik článků a tak zde na ně jenom odkážeme - "Pohyb = životabudič", "Výhody aerobních cvičení", "3. ZDRAVÝ HOME OFFICE: Tip na rychlé protažení".

Sauna a otužovánísauně jsme psali minule a ještě o ní budeme psát budeme. Pokud sauna není Váš šálek kávy, posilujte imunitu alespoň otužováním ve studené sprše. Účinky jsou sice menší, ale při pravidelném sprchování studenou vodou imunitu a odolnost organismu posílíte také.

To jsou typy zdravotní. Abychom nezapomněli i na rady našich moudrých paní ministryň:

Vata vytvořte si vatu - prostě s epidemií máte počítat, je to Vaše chyba a máte mít pro takové případy utvořenou vatu. 

A  nezapomeňte další důležitou informaci: "Příště se Vás vys..em!" Tuto pravdu si dovolím jemně poupravit: "Příště se na Vás taky vys..em!"



Takže nám pomůže jedině imunita a vata.

Jak hodnotíte tento příspěvek?

Klikněte na hvězdičky a ohodnoťte!

Průměrné hodnocení 0 / 5. Hodnotilo: 0

Zatím žádné hodnocení! Buďte první, kdo ohodnotí tento příspěvek.

Okomentujte příspěvek



Nového prezidenta budeme mít za

Nejnovější komentáře k příspěvkům

UVÍZLI JSME V SÍTÍCH :-)

Žádné nové lajky ani followeři? Jak chcete! 😀 Řekli jste si o to sami! Dáme těžší kalibr. Co třeba #mops pro začátek?
Žádné nové lajky ani followeři? Jak chcete! 😀 Řekli jste si o to sami! Dáme těžší kalibr. Co třeba #mops pro začátek?
před 3 týdny
View on Instagram |
1/4
Nekupujte dětem motorová vozidla! Učte je chodit, studovat nebo nejlépe pracovat. Neznají ještě hodnotu zdrojů a lidského úsilí. Pomůžete tím jim, sobě, ale i vašemu okolí. #kruhyvobili #deti #vychova #hodnota #pole
Nekupujte dětem motorová vozidla! Učte je chodit, studovat nebo nejlépe pracovat. Neznají ještě hodnotu zdrojů a lidského úsilí. Pomůžete tím jim, sobě, ale i vašemu okolí. #kruhyvobili #deti #vychova #hodnota #pole
před 4 týdny
View on Instagram |
2/4
Vítejte v tajemné krajině snů! 👍🏼 #nahouby #les #houby #podzim
Vítejte v tajemné krajině snů! 👍🏼 #nahouby #les #houby #podzim
před 1 měsíc
View on Instagram |
3/4
80 stupňů, horkovzduch, 12 hodin a... chutnají skvěle! 👌 👨‍🌾 #muzemedoporucit #susenarajcata #uroda #zahradka #TaktoANO
80 stupňů, horkovzduch, 12 hodin a... chutnají skvěle! 👌 👨‍🌾 #muzemedoporucit #susenarajcata #uroda #zahradka #TaktoANO
80 stupňů, horkovzduch, 12 hodin a... chutnají skvěle! 👌 👨‍🌾 #muzemedoporucit #susenarajcata #uroda #zahradka #TaktoANO
80 stupňů, horkovzduch, 12 hodin a... chutnají skvěle! 👌 👨‍🌾 #muzemedoporucit #susenarajcata #uroda #zahradka #TaktoANO
80 stupňů, horkovzduch, 12 hodin a... chutnají skvěle! 👌 👨‍🌾 #muzemedoporucit #susenarajcata #uroda #zahradka #TaktoANO
80 stupňů, horkovzduch, 12 hodin a... chutnají skvěle! 👌 👨‍🌾 #muzemedoporucit #susenarajcata #uroda #zahradka #TaktoANO
před 4 měsíce
View on Instagram |
4/4

To, co se dnes zdá být jako tragédie nebo ztráta, se zítra jeví úplně jinak. Většinou zjistíme, že je to nový začátek nebo minimálně příležitost. Jde o to, dát sám(a) sobě šanci.
— Pavel Pulkráb

Copyright 2021 Fine50 © All Rights Reserved